صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : همه دانا صفحه 8 : فرهنگی

۱۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۳

امروز: ۱۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Tuesday 2024 (Apr) 30

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر همدان: موسی‌الرضا پور رحمتی، خلبان شهیدی که در راه حفظ جان مردم، جان خود را فدا کرد، آرزو داشت زمانی که فرزندش به دانشگاه می‌رود با لباس خلبانی در دانشگاه حاضر شود تا فرزندش به او افتخار کند، اکنون پس از گذشت بیست سال از شهادت این شهید آرزوی وی برآورده شد.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، شهید والامقام «موسی الرضا پور رحمتی» خلبان زبده، شجاع و فداکار نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکم مهر ماه سال 1351، در شهرستان بیجار در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود و پس از گذراندن دوران شیرین کودکی در کنار خانواده، دوران تحصیلی خود را در سال 1371 در بیجار به اتمام رساند.
با عشق به خلبانی وارد دوره مقدماتی آموزش خلبانی در دانشگاه هوایی شهید ستاری تهران شد و پس از 4 سال آموزش، برای گذراندن دوره کامل به پادگان هوانیروز اصفهان منتقل شد و پس از 3 سال با پایان دوره‌های آموزشی در سال 1379 به عنوان خلبان جنگنده به استخدام ارتش درآمد. پس از آن به همراه چند تن از دوستان خود به پایگاه هوایی شهید نوژه همدان منتقل شد.
این خلبان دلاور و تیزپرواز در تاریخ هفتم آبان ماه سال 82 طی انجام مأموریت به عنوان خلبان در روستای زرین‌آباد ایجرود استان زنجان با سوخت پُر دچار سانحه شد، در حالی که می‌توانست اجکت کند و جان خود را نجات دهند، اما با وجدان کاری و در نهایت ایثار و از خودگذشتگی، با اقدامی شجاعانه برای جلوگیری از سقوط هواپیما در منطقه پرجمعیت و وقوع فاجعه‌ای بزرگ تمام تلاش خود را به کار برد و هواپیما را از یک منطقه پرجمعیت به منطقه‌ای خالی از سکنه هدایت کرد تا به مردم منطقه هیچ صدمه‌ای وارد نشود و از تلفات انسانی جلوگیری کند که با این اقدام و رشادت مثال زدنی در حالی که جان مردم منطقه را نجات داد، جان خود را فدای مردم کرد و به فیض عظیم شهات نائل آمد و به درخواست مادرش در گلزار شهدای پایین زنجان به خاک سپرده شد.
از شهید پور رحمتی یک فرزند به نام محمدحسین به یادگار مانده است که در هنگام شهادت پدر 22 ماهه بود.
این شهید والامقام مانند هر پدری آرزو‌هایی برای فرزند کوچکش داشت، که با پر کشیدنش آن‌ها نیز آسمانی شد، و امروز در راستای برگزاری دومین کنگره ملی 8 هزار شهید استان همدان و تجلیل از خانواده معظم شهدا، با برنامه‌ریزی که به همت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان صورت گرفت، برای پاسداشت شهدا و تکریم از خانواده معظم شهدا قرار شد طی برنامه‌ای یکی از آرزو‌های این شهید والامقام جامه عمل بپوشد.
آرزو‌ی شهید پوررحمتی این بود، زمانی که فرزندش به مدرسه رفت با لباس خلبانی به دنبال فرزندش در مدرسه برود تا او به اینکه پدرش خلبان و حافظ کشور است افتخار کند که روز گذشته، 8 خرداد ماه سال 1402 به نیابت از این شهید بزرگوار امیر مرادبکی فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان در دانشگاهی که فرزند این شهیدبزرگوار در آن تحصیل می‌کند، حاضر شد.
امیر پرویز مرادبکی فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه، عصر دوشنبه با حضور در کلاس محمد حسین که حالا سال دوم رشته هوش‌بری است، آرزوی پدرش را برآورده کرد.
امیر‌مرادبکی خطاب به دانشجویان کلاس گفت: اگر ما پشت خودمان و با همدیگر نباشیم کسی به داد ما نمی‌رسد، من در آسمان سوریه پرواز کردم در آسمان وطنم نیز پرواز کردم، شهدایی را تقدیم این وطن و انقلاب کردیم. به خاطر ناموس و جنازه یک دختر در عراق 12 نفر شهید شدند و این امنیتی که هست حاصل زحمات ارتش و سپاه است و امنیت کشورمان خط قرمز است و اکنون امید ما به شما جوانان است که پشت این کشور باشید.
این فرمانده در حالی که محمد حسین جوان را در آغوش کشیده بود، حالا به یاد پدر شهیدش با بغض صحبت می‌کرد.
پس از آن امیرمرادبکی، در نشستی که با خبرنگاران داشت، به برنامه‌های ارتش در راستای برگزاری کنگره 8 هزار شهید استان اشاره کرد و گفت: همایش مختص ارتش در کنگره برگزار می‌شود.
وی به کمک‌های مردم‌یاری و همایش‌ها اشاره و بیان کرد: در کنار این برنامه‌ها، برنامه‌های دیگری نیز در نظر گرفته شده است‌.
وی در بخش دیگر به خاطرات شهید پور‌رحمتی اشاره کرد و گفت: پروازهای بسیار و لحظات خوب و شیرینی با این شهید داشتم و شهید همیشه به حافظ امنیت بودن افتخار می‌کرد.
همسر شهید پور‌رحمتی نیز به خاطره‌ای از شهید اشاره کرد و گفت: شبی که قرار بود شهید پرواز آخرش را انجام بدهد با محمد حسین حرف می‌زد و به او می‌گفت پدرت می‌رود و می‌آید برای تو تعریف می‌کند چه قهرمانی است و من گفتم این همه از خودت تعریف نکن و هر وقت برگشتی صحبت کن که رفت و یک پرواز فوق‌العاده را از خود به جای گذاشت‌.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: